[ad_1]
Lui Dan Frînculescu îi place să se prezinte drept freelancer, adică un liber profesionist. Totuși, acesta are la bază cunoștințe de PR (Relații Publice) și este de multă vreme copywriter. Într-adevăr, pe internet nu există prea multe informații despre acest personaj al lumii televizate. Majoritatea oamenilor îl cunosc de la iUmor, unde acesta a susținut roast-uri dure la adresa juraților.
Cum și-a început acesta cariera în publicitate
Chiar dacă este extrem de priceput la a livra glume și la a face oamenii să râdă în hohote, Dan Frînculescu are la baza aproximativ 16 ani de experiență în domeniul publicității. Acesta a lucrat cu diferite brand-uri, precum: Burger King, Renault, Nissan, Orange, Kit Kat, Dacia Automobiles, Ursus Breweries, Enel și multe altele. Acesta are în jur de 20 de firme menționate în secțiune „Despre mine” a site-ului care îi poartă numele.
Chiar și pe site-ul său oficial, Frînculescu își afișează experiența într-un mod haios. Comediantul vorbește despre cât de groaznic a fost primul său job ca asistent marketing la o companie care importa pompe pentru apele reziduale. Prima sa cerință a fost să aranjeze aproximativ 5000 de broșuri după titlu. Tot această cerință a fost și ultima, spune Frînculescu.
Din acel moment, acesta și-a croit o cale prin lumea publicității. Acesta a lucrat și pentru brand-uri din Statele Unite ale Americii și, așa cum menționează și pe site-ul său, acesta poate lucra legal în USA.
La compania Publicis a început ca junior copywriter, apoi a ajuns la JWT Hamburg. Totuși, clima, prin lipsa soarelui și prezența constantă a ploii, l-a făcut să se răzgândească și s-a întors la București.
Majoritatea persoanelor l-au cunoscut pe Dan direct pe scenă, în cadrul unui show de stand-up. După spusele sale, în timpul liber atunci când nu se ocupă de publicitate, scrie și susține propriile sale show-uri de stand-up. A susținut și show-uri, podcast-uri și alte apariții televizate alături de alți comedianți Sergiu Floroaia, Sorin Pârcălab, Cristi Popesco ș.a. Aceștia au mai dezvăluit câteva din secretele unui actor. Acesta a lucrat și pentru brand-uri din Statele Unite ale Americii
Cum se descrie pe el însuși Dan Frînculescu
Dan Frînculescu, în vârstă de 40 de ani, s-a autodescris acum ceva timp ca fiind „comedian, publicitar, ocazional DJ, pasionat de specii de păsări, muzică și călătorii în locuri unde e mai cald decât în locul din care plătește călătoria”. Glumeț din fire, acesta nu se dă înapoi nici de la a se autoironiza. A povestit cum scria comedie și de ce s-a apucat de stand-up. Deși nu are foarte multă experiență pe scenă, nu lasă acest lucru să se vadă. Nu multă lume ar fi bănuit adevărata sa profesie.
„Scriam comedie de ceva ani şi am zis ca n-ar fi rău să o şi livrez pentru un public care bea o bere şi sparge un fistic”, a declarat Frînculescu.
Acesta a scris scene amuzante chiar și pentru canalul Comedy Central. În 2019, Dan a declarat că se vede încă pe scenă, făcând stand-up, chiar și peste 10 ani de la momentul respectiv.
„Eu sunt fifty-fifty, freelancer în publicitate şi comedian. Nu am aşa de multe spectacole ca un comedian full time, dar destule cât să pot să-mi spun «comedian» fără să par impostor”, declară acesta.
Un alt comediant priceput care povestește cum a ajuns cunoscut folosindu-se de talentul și pasiunea sa pentru stand-up este Sorin Pârcălab.
Dan Frînculescu a câștigat foarte multe premii pentru munca sa în domeniul publicității, dar și pentru scrierile sale. Toate sunt menționate într-o listă pe site-ul său.
[ad_2]