duminică, noiembrie 24, 2024
AcasăSocialConcursul care zguduie și pune pe jar întreg învățământul preuniversitar din Iași!...

Concursul care zguduie și pune pe jar întreg învățământul preuniversitar din Iași! Schimbările vizează direct sute de profesori și pe toți elevii

[ad_1]

Vară fierbinte pentru întreg învățământul preuniversitar din județul Iași! În prim-plan este concursul care aduce schimbări radicale pentru sute de profesori și pentru toți elevii. Este vorba de modificări esențiale aduse la examenul pentru posturile de directori și directori adjuncți de școli și licee

Schimbarea, anunțată de Ministerul Educației și Cercetării (MEC), legată de examenul pentru ocuparea posturilor de directori în școli și licee, provoacă un adevărat șoc și în sistemul de învățământ preuniversitar din Iași.

„Finalizăm selecția la nivelul primei etape pe modelul Rezidențiatului: cine a avut 10, își alege orice școală din România, cine are 9,99, 9,98, numărul de întrebări va fi mare și timpul de răspuns va fi scurt, în așa fel încât diferențele vor facilita o ierarhizare. Prima variantă ar fi ca în ordinea descrescătoare a mediilor, candidații să își manifeste opțiunea: unde, în ce școală, în ce localitate. Toți cei care au luat peste nota minimă, 7 spre exemplu, să-și manifeste opțiunile și în cazul în care pentru o anumită școală sunt mai multe opțiuni, atunci să mergem către etapa a 2-a. Acest concurs trebuie depolitizat”, a menționat prof. univ. dr. Mihai Sorin Cîmpeanu, Ministrul Educației.

Prof. Laviniu Lăcustă, lider USLIP Iași: „Salutăm, însă, intenția declarată de depolitizare a acestui proces educațional, anume concursurile pentru posturi directori”

Pe de altă parte, prof. Laviniu Lăcustă, președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași, arată că e benefică o asemenea schimbare, doar că trebuie stabilite anumite condiții speciale. „Legat de ideea de concurs, e un lucru corect și pe care l-am susținut principial. Avem, însă, rezerve importante în ceea ce privește perioada pe care Ministerul Educației a planificat-o! Dacă va fi în luna iulie, asta se suprapune parțial cu examenul de Bacalaureat. Așadar, ar trebui avut în vedere inclusiv o perioadă în care competitorii să aibă timp a pregăti acest concurs.

Este foarte complicat, în contextul dat și cand ai multiple sarcini, ca director în funcție, să reusești să te pregătești și pentru acest concurs de director. Prin urmare, noi propunem ca acest concurs să aibă loc în luna octombrie, pentru a fi relevant atât din perspectiva rezultatelor, cât și a șanselor pe care le oferi candidaților. Rămâne de văzut care va fi Metodologia pentru a intui și gradul de dificultate și, evident, în funcție de acest lucru, am putea vorbi și de cei care iau nota zece pentru a avea de unde alege posturi”, declară prof. Laviniu Lăcustă. Pe de altă parte, acesta arată și că:

„Trebuie avut în vedere și faptul că Ministerul Educației trebuie să vină și cu o ofertă stimulativă pentru a avea candidați la acest concurs, să nu uităm că, în acest moment, foarte puțini directori beneficiază de degrevare, fie ea și parțială, și trebuie să-și realizeze în același timp și task-urile care le revin ca profesori…. Salutăm, însă, intenția declarată de depolitizare a acestui proces educațional, anume concursurile pentru posturi directori”, a completat prof. Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași.

Examenul pentru directori de școli și licee, organizat pe modelul celor naționale, cu subiecte relevante pentru orice candidat care dorește să-și asume managementul unei unități de învățământ

În completare, Ministrul Educației, prof. univ. dr. Mihai Sorin Cîmpeanu, arată că examenul pentru directori de școli și licee trebuie organizat pe modelul celor naționale, cu subiecte relevante pentru orice candidat care dorește să-și asume managementul unei unități de învățământ.

„La acest concurs național cu întrebări relevante și foarte echitabil promovate sigur va exista un prag minim, nu știu dacă va fi nota 7, avem nevoie de consultare cu experți în Științele educației în funcție de nivelul de dificultate al subiectelor, în funcție de mulți parametri. Vor fi trei secțiuni la acest examen național, de la abilități cognitive până la abilități manageriale. Mergând pe ideea că un manager, oricât de competent ar fi, în momentul în care nu este compatibil cu colectivul de cadre didactice dintr-o școală, lucrurile nu vor merge așa cum ne dorim din nicio perspectivă. În aceste comisii de interviu e bine să fie și un reprezentant al cadrelor didactice din acea școală”, a scos în prim-plan ministrul Cîmpeanu.

Un director de școală trebuie să aibă autonomie. El trebuie să-și selecteze viitorii profesori și să organizeze bugetul

Aici, deja unii directori aflați la conducerea unor colegii și școli importante din Iași arată că un manager de școală trebuie să aibă autonomie și libertate în selectarea viitoriilor profesori, respectiv în organizarea bugetului.

„Da, e o inițiativă bună și sper să fie criterii de performanță luate în seamnă… Acum, prin actualul sistem, un director este controlat politic, depinde de primar sau de cine se află la conducerea anumitor foruri din administrația locală. Nu e normal asta. De asemenea, un manager trebuie să aibă un cuvânt de spus atunci când vine vorba de selectarea viitorilor profesori care predau în unitatea de învățământ. E clar că fiecare vrea ca o școală sau un liceu să fie performant, atractiv pentru elevi și părinți, dar nu o poți face dacă ai fluctuație de personal calificat”, a evidențiat, pâstrându-și anonimatul având în vedere situația sensibilă, și un important director de colegiu din județul Iași.

[ad_2]

Sursa: bzi.ro
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments