[ad_1]
Copiii sunt afectați grav de restricțiile impuse în pandemie. Peste jumătate din ei au avut probleme de concentrare în timpul școlii online iar 1 din 5 copii suferă de anxietate.
Peste 30% dintre elevi spun că cel mai mult le lipsește joacă alături de prieteni, iar peste 40% spun că trăiesc cu groază de a nu pierde pe cineva drag. Arată asta un studiu realizat de Asociația Proacta Edu chiar în această lună.
În cadrul studiului au fost chestionați 930 de elevi de gimnaziu și liceu, care au răspuns la întrebări completând un formular online.
Asociația Proacta EDU a aplicat în perioada 3-15 februarie 2021 un chestionar online, în rândul a 930 de elevi din clasele V-IX, privind emoțiile pe care le-au avut în timpul școlii online, dar și nevoile psihologice, precum și modul în care se raportează în această perioadă de tranziție.
Potrivit rezultatelor acestui chestionar, 53% dintre elevi s-au plâns de probleme de concentrare, iar peste 19% de anxietate.
37% dintre respondenți spun că le-au lipsit cel mai mult prietenii, iar 30,1% interacțiunea fizică din timpul școlii. Aproape 40% dintre elevi spun că cea mai mare frică în această perioadă a fost aceea de a nu pierde pe cineva drag, iar peste 25% s-au temut că vor claca în fața emoțiilor puternice.
Care sunt sfaturile psihologilor pentru profesori și părinți
Nicoleta Albert, psiholog și președinte Proacta EDU, a vorbit la Antena 3 despre posibilele soluții pentru copiii care se simt singuri și izolați, după o perioadă lungă în care au învățat de acasă.
“Să ne dea fiori faptul că un procent de 8,2% dintre copii au declarat că nu au avut cui să se adrese. Și poate că au fost fizic lângă părinții lor, sau profesorii le-au fost alături în această perioadă online, dar trebuie să ne uităm la modul în care ei au simțit această prezența. O mare parte din ei, când se vor întoarce la școală, au declarat că mai degrabă ar vorbi cu elevii, cu colegii lor.
Ceea ce avem noi de făcut, profesori și părinți, este să fim mai preocupați de modul în care le suntem cu adevărat alături. Dincolo de ceea ce ei ne declară să fim atenți la modul în care ei se simtă, să simtă prezența noastră. Este un element de conștientizare în a fi mai atenți la nevoile noastre și a avea mai multă grijă de casă și familia în care copiii noștri învață.”, a explicat psihologul.
În ceea ce privește revenirea la școală, elevii spun că au emoții legate de teste și teze
Mai bine de jumătate dintre elevii care au completat chestionarul online spun că au primit suport din partea familiei, 30% au cerut sprijin prietenilor, iar peste 8% nu au avut la cine să apeleze.
În ceea ce privește revenirea în sălile de clasă, elevii susțin că au emoții legate de teste și teze. De asemenea, unii dintre ei se tem de posibilitatea de a nu fi înțeles bine materia predată în sistem online.”, se arată în comunicatul Asociației.
“Foarte mulți copii și adolescenți s-au simțit singuri, neascultați sau descurajați în această perioadă. Le-a fost greu, așa cum cred că le-a fost și părinților. Elevii trec printr-o tranziție acum și nu este una ușoară, iar ei trebuie să știe că au unde apela, atunci când vor să vorbească, să fie ascultați, să ceară un sfat.
Școala are și șansa de a se împrieteni cu elevii săi, iar orele de dirigenție pot fi cadrul în care se fac pași către această nouă relație. Latura emoțională e mai importantă ca niciodată în procesul educațional și e și un mod de a exersa empatia, o lecție de care avem nevoie în relațiile interumane”, a declarat, psihoterapeutul Marilena Gheorghiță, colaborator al Asociației Proacta EDU.
[ad_2]