luni, noiembrie 25, 2024
AcasăSocialImplementarea conceptului „Școala digitală” în toate școlile din Iași pentru ameliorarea situației...

Implementarea conceptului „Școala digitală” în toate școlile din Iași pentru ameliorarea situației abandonului școlar

[ad_1]

Se dorește implementarea conceptului „Școala digitală” în toate școlile din Municipiul Iași pentru a mai scădea rata abandonului școlar. „Școala digitală” este formată din mai multe proiecte: „Catalogul electronic”, „Ia și citește”, „Sisteme de predare on-line”, „Clasa digitală”, „Educația digitală”. Rata analfabetismului funcțional în Municipiul Iași este de 38,7%, un procent mare. Aproape 40% dintre absolvenții de studii liceale din Municipiul Iași, nu reușesc să promoveze examenul de bacalaureat

Municipiul Iași dorește implementarea unui concept integrat „Școala digitală” pentru ameliorarea situației abandonului școlar, a analfabetismului funcțional, a creșterii rezilienței în situații epidemiologice și facilitarea accesului de educație și lectură a elevilor, ce acoperă mai multe aspecte: dotarea școlilor cu tehnologie modernă ce facilitează desfășurarea procesului educațional on-site și on-line (table interactive, proiectoare, microfoane, sisteme audio, internet). Un alt aspect este asigurarea confortului termic și optic, creșterea gradului de siguranță pentru integritatea fizică și micșorare a riscurilor epidemiologice pentru elevi și profesori.

in prim plan o banca goala, iar in plan indepartat, elevi in banci
„Școala digitală” este un concept format din mai multe proiecte

Implementarea conceptului „Școala digitală” poate da o șansă în plus elevilor

elev ce tine ghiozdan in spate
Analfabetismul funcțional este o temă sensibilă în România, ținând cont de faptul că procentul de analfabeți funcționali la nivel național depășește 42%

„Școala digitală” este un concept format din mai multe proiecte. „Catalogul electronic” este o platformă educațională pentru evidența situației școlare a fiecărui elev, efectuarea clasamentului elevilor, rapoarte de activitate ale profesorilor, condica și portofoliul de activități didactice, posibilitatea comunicării între părinți, elevi și profesori, orașul fiecărei clase. Platforma va fi implementată la nivelul fiecărei școli din Municipiul Iași.

„Ia și citește” este o platformă de lectură pentru toți elevii din județul Iași, organizarea unui club de lectură, construirea unei biblioteci virtuale de unde elevii și profesorii vor achiziționa cărți în orice format: fizic, audiobook, e-book, resurse digitale pentru educație.

„Sisteme de predare on-line” constă în dotarea fiecărei clase din școlile din Municipiul Iași cu table interactive.

„Clasa digitală” este un proiect ce constă în realizarea unei clase specializată în susținerea procesului educațional fizic, hibrid și online.

„Școala digitală” presupune extinderea proiectului pilot „Clasa digitală” la nivelul unei școli, la care se adaugă tehnologii moderne de administrare a clădirii: soluții alternative de energie electrică, soluții de supraveghere video și creștere a siguranței elevilor sau a profesorilor, aplicații mobile de administrare a clădirilor și a spațiilor adiacente.

„Educația digitală” este un program pentru dezvoltarea competențelor și aptitudinilor digitale ale elevilor și profesorilor.

banci, catedra si tabla
Aproape 40% dintre absolvenții de studii liceale din Muncipiul Iași nu promovează examenul de bacalaureat

Rata analfabetismului funcțional pe municipiul Iași

persoana ce scrie pe o foaie de hartie
Mulți elevi din Municipiul Iași ajung să nu termine nici măcar zece clase obligatorii

Analfabetismul funcțional este o temă sensibilă în România, ținând cont de faptul că procentul de analfabeți funcționali la nivel național depășește 42%. În termeni statistici, această realitate denotă un adevărat dezastru în educația românească, având în vedere că media europeană este de 20%, iar ținta preconizată a fost de 15% până în 2021. Dacă nimic nu se schimbă în măsurile aplicate până în prezent în România, probabil că, în viitor, analfabetismul funcțional va rămâne tot în jur de 40%, ceea ce înseamnă un impact negativ considerabil la nivel economic și social.

Rata analfabetismului funcțional în Municipiul Iași este de 38,7%, adică elevul știe să citească, dar nu reușește să înțeleagă textul astfel încât să folosească informația dobândită. Aproape 40% dintre absolvenții de studii liceale din Municipiul Iași nu promovează examenul de bacalaureat și au dificultăți la evaluările naționale.

Mulți elevi din Municipiul Iași ajung să nu termine nici măcar zece clase obligatorii, sau, mai grav, care nu definitivează nici măcar ciclul gimnazial sau primar, sfârșesc în bună măsură prin a fi asistați sociali, într-o formă sau alta.

Astfel, implementarea conceptului „Școala digitală” în toate școlile din Iași va scădea rata abandonului școlar și a analfabetismului funcțional.

[ad_2]

Sursa: bzi.ro
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments