5 reguli simple pentru a vă menține pielea sănătoasă iarna

119


Vântul rece, înghețul și aerul uscat pot face ca pielea perfectă să se simtă sensibilă

Bea suficientă apă

Menținerea echilibrului apei ajută la menținerea sănătății corpului în general și a pielii în special. Organizația Mondială a Sănătății recomandă   bărbaților să bea 3,7 litri de apă pe zi, iar femeilor 2,7 litri. Dar acestea sunt valori medii care pot varia de la o persoană la alta în funcție de caracteristicile organismului, stilul de viață, vârsta și condițiile de mediu. De asemenea, trebuie să vă amintiți că apa este conținută atât în ​​produse, cât și în băuturi diferite – acest lucru trebuie luat în considerare și la calcularea hidroechilibrului.

Ia-ți timp să te hidratezi

Pe vreme rece, aerul conține mai puțină umiditate decât în ​​sezonul cald și, prin urmare, usucă pielea. Există mântuire: trebuie să hidratezi în mod regulat epiderma. Produsele de îngrijire pentru iarnă trebuie alese cu deosebită atenție. Ar trebui să fie cât se poate de blând și delicat. Căutați acid hialuronic sau glicerină, uleiuri vegetale și extracte, vitamine și acizi grași în formulări – aceste substanțe fac pielea moale și elastică, deoarece compensează lipsa de sebum și rețin umezeala. Nu scoateți produsele cu filtre de protecție solară din îngrijirea zilnică: razele ultraviolete și, împreună cu acestea, îmbătrânirea, nu dispar nicăieri iarna.

Este mai bine să aplicați creme hidratante pe piele imediat după curățare: acest lucru va permite ingredientelor active să pătrundă mai repede, iar efectul va fi mai vizibil.

Adăugați alimente bogate în grăsimi în dieta dumneavoastră

Dieta ar trebui să conțină alimente cu acizi grași polinesaturați , cum ar fi omega-3, și vitamine, în special E – menține echilibrul lipidic – și D, care lipsește în special iarna.

Prin urmare, merită adăugat la meniu:

  • pește: hering, macrou, somon (păstrăv, somon chum, somon);
  • legume: broccoli, spanac, roșii, morcovi;
  • fructe: avocado, kiwi, mango, banana, rodie, citrice;
  • nuci: arahide, migdale, alune, nuci;
  • uleiuri vegetale.

Folosiți un umidificator

Nivelul normal de umiditate ar trebui să varieze de la 30 la 60%. Iarna, în apartamente, poate fi semnificativ mai mică. Aerul rece conține mai puțini vapori de apă decât aerul cald și, după încălzirea acestuia cu baterii, situația se înrăutățește: capacitatea de a reține abur crește, dar cantitatea sa rămâne neschimbată. Pentru a umple umezeala, aerul va începe să-l extragă de pretutindeni, inclusiv din piele. Prin urmare, apar uscăciunea, iritarea, fisurile și deteriorarea pielii. Și dacă aveți eczeme sau acnee, pregătiți-vă pentru o erupție.

 Alege-ți hainele cu atenție

Unele țesături pot irita pielea, cum ar fi materialele sintetice sau, în cazuri rare, la persoanele cu piele sensibilă și afecțiuni dermatologice, lână (cu excepția lânii merino, lână alpaca și cașmir). A purta un pulover peste corpul gol nu este o idee bună.

Încercați să păstrați pielea în contact cu îmbrăcămintea din bumbac, in sau mătase. Un alt sfat util: hainele pe timp de iarnă nu trebuie să se potrivească foarte bine corpului. Acest lucru va ajuta la evitarea fricțiunilor inutile și transpirației crescute – pielea va fi mai confortabilă. Același lucru este valabil și pentru lenjeria termică: nu trebuie să strângă bine corpul sau să restricționeze mișcarea. Și atunci când alegeți această piesă de îmbrăcăminte, trebuie să aveți grijă la cusături – fie nu ar trebui să fie acolo, fie ar trebui să fie plate.

Lenjeria de pat din materiale naturale este, de asemenea, mai puțin iritantă pentru piele. Alegeți seturi din bumbac, in sau mătase. Și în timpul spălării este mai bine să refuzați balsamurile parfumate: parfumurile pot irita pielea.

 


Sursa: bzi.ro