Alimente care vă vor întări imunitatea în timpul coronavirusului

36


Din păcate, nu există încă un vaccin împotriva coronavirusului . Cu toate acestea, există modalități simple și practice de a întări sistemul imunitar, nutriționistul Svetlana Fus este sigur. Ea îndeamnă acum să aibă grijă specială de o nutriție adecvată, de un somn adecvat și de o activitate fizică.

Sfaturi nutriționale pentru întărirea imunității

  1. Mănâncă regulat. Numai cu alimente vine tot ce este necesar pentru sistemul imunitar. Acordați preferință alimentelor ușor digerabile. Nu uitați să luați micul dejun.
  2. Înlocuiți 0% brânză grasă cu 5-9% brânză cu conținut scăzut de grăsimi și produsele lactate fermentate cu 1,5-2,5% grăsimi. La urma urmei, grăsimile și vitaminele liposolubile din aceste alimente protejează plămânii. În plus, produsele lactate fermentate sunt probiotice și îmbunătățesc funcția intestinului.
  3. Amintiți-vă despre proteine: peștele, păsările de curte, ouăle, carnea furnizează aminoacizii necesari pentru sinteza imunoglobulinelor. De exemplu, bulionul de pui conține multe substanțe antiinflamatoare care sporesc imunitatea organismului.
  4. Asigurați-vă că mancati în fiecare zi fructe, legume proaspete și congelate – acestea sunt o sursă valoroasă de vitamine, minerale, antioxidanți, precum și fibre și pectine. Legumele și fructele congelate sunt aproape la fel de bune ca cele proaspete în ceea ce privește valoarea nutrițională. Ar trebui să consumați zilnic cinci porții de fructe și legume.
  5. În primul rând, mâncați alimente bogate în vitaminele C, A și zinc. Aceste vitamine sunt antioxidanți puternici, neutralizând efectiv radicalii liberi, care contribuie la deteriorarea celulelor și slăbesc sistemul imunitar. Nivelurile adecvate ale acestor vitamine și zinc ajută la menținerea celulelor epiteliale ale căilor respiratorii pentru a se apăra eficient împotriva virușilor și bacteriilor. Acest lucru este important în infecțiile respiratorii pentru o recuperare rapidă. Există o mulțime de vitamina A în produsele de origine animală: în ficat și ouă sub formă de retinol. Și în produsele vegetale, conține o mulțime de morcovi. Dovleac sub formă de provitamină A (B-caroten).
  6. Amintiți-vă de apă. Apa susține metabolismul, absorbția nutrienților și eliminarea toxinelor și este implicată în termoreglarea corpului. Pentru o hidratare adecvată, ar trebui să beți aproximativ 2 litri de lichid, de preferință apă curată.

 


Sursa: bzi.ro