Ce se întâmplă in corpul tău dacă renunti la carbohidrați pentru o lună

89


Consecințele s-ar putea să nu fie cele mai plăcute: de la dureri de cap la perturbări hormonale.

Dureri de cap persistente

O durere de cap iritantă poate apărea într-o zi fără carbohidrați. Și acesta este un efect secundar previzibil, mai ales dacă nu v-ați limitat doar în zaharuri.

Sistemele corpului sunt obișnuite să obțină energie din carbohidrați, care se descompun rapid în glucoză. În absența unor surse familiare, corpul va începe să folosească grăsimea pentru energie, dar este nevoie de timp pentru a se reconstrui. Prin urmare, în primele câteva zile sau săptămâni, amețelile și durerile de cap vor deveni tovarășii tăi constanți.

Oboseală

Lipsa unei surse simple și ușor de înțeles de energie pentru corp va duce inevitabil la faptul că veți simți în mod constant oboseală și somnolență, iar dimineața doar o macara sau oțelul vă va putea smulge de pe pernă. Cu o lipsă de glucoză, corpul intră în modul de economisire a energiei și cheltuie energie în principal în procesele de susținere a vieții: respirație, contracție a mușchiului cardiac și așa mai departe. Munca și studiul tău nu se numără printre prioritățile corpului.

Modificări ale dispoziției

Fără carbohidrați, nu vei fi un conversațional atât de plăcut pentru cei din jur. Cu toate acestea, iritabilitatea constantă, schimbările de dispoziție și tu însuți nu vei face viața mai ușoară. Motivul acestor modificări este relația strânsă dintre carbohidrați și nivelul hormonului bucuriei serotonină. Iritabilitatea nu este cel mai rău lucru care se poate întâmpla. Dietele cu conținut scăzut de carbohidrați duc adesea la depresieStarea minții cu conținut scăzut de carbohidrați…

Tulburări digestive

Lipsa carbohidraților din dietă este probabil să fie însoțită de balonare. Constipația este una dintre consecințele probabileNutriție și metabolism scăzut în carbohidrațirestricții alimentare prea stricte. Acest efect este posibil datorită deshidratării cauzate de lipsa de carbohidrați și de o cantitate redusă de fibre în alimente dacă nu consumați suficiente cereale, fructe și legume. Consumul de apă suficientă și consumul de fibre suficiente pot rezolva problema.

Cu toate acestea, este posibil și un rezultat complet opus al dietei – diareea. Nu ar trebui să o luați ca o modalitate de a pierde în greutate mai repede: amenință cu aceeași deshidratare și spălare a nutrienților din corp înainte de a fi absorbiți. Dacă cauza este tocmai o dietă selectată necorespunzător, diareea este eliminată prin revenirea la o dietă echilibrată. În alte cazuri, ar trebui să consultați un medic.

Incapacitatea de concentrare

Sarcinile de rutină vă vor lua mai mult timp, deoarece primul pas în orice efort este să încercați să vă concentrați. Pentru a se concentra, creierul are nevoie de un aport constant de energie. Absența surselor sale duce la distragerea atenției.

Și cercetările arată că dietele cu conținut scăzut de carbohidrați sunt mult mai negative. Afectează abilitățile cognitive decât cele echilibrate, chiar și cu aceleași calorii totale.

Deshidratare

Glucidele întârzie  apa din corp, prin urmare, reducerea bruscă a dietei va duce la o pierdere rapidă de câteva kilograme. Dar acest lucru nu are nicio legătură cu pierderea de grăsime, este vorba doar de lichid.

Și totuși, cu o dietă săracă în carbohidrați, veți arăta cât mai bine, corpul dvs. va fi mai proeminent. Cu toate acestea, moneda are o altă față: riscați să pierdeți prea multă apă, ceea ce vă va afecta negativ sănătatea. Lipsa de umiditate va duce, de asemenea, la dureri de cap.

Foame

Organismul va răspunde restricției clare a carbohidraților din dietă și apoi va trece la o cerere de ultimatum pentru a-l readuce la sursa sa obișnuită de energie. Un stomac gâlgâitor va cere în mod constant porții noi, iar orice miros de mâncare va provoca salivație rapidă. Mâncarea va ocupa o parte semnificativă a gândurilor tale.

Modificarea nivelurilor hormonale

Lipsa de calorii și carbohidrați poate modifica producția următorilor hormoni.

  • T3 este un hormon tiroidian. Cercetarile arată că o dietă strictă poate reduce producția de hormoni, cu absența carbohidraților care afectează glanda tiroidă mai mult decât o dietă echilibrată cu macronutrienți.
  • Cortizolul este un hormon al stresului. Lipsa de carbohidrați crește producția sa, care afectează negativ munca principalelor sisteme ale corpului.
  • Testosteronul. S-a demonstrat că dietele cu conținut scăzut de carbohidrați reduc producerea acestui hormon sexual .


Sursa: bzi.ro