[ad_1]
Companiile de croazieră speră să recupereze doi din trei pasageri în 2021, după ce anul trecut pandemia de coronavirus a distrus din temelii acest sector al călătoriilor. Specialiștii din industria de croazieră spun că 58% dintre turiștii care nu au mers niciodată într-o croazieră sunt dispuși să facă acest lucru în următorii ani.
În anul 2019, industria croazierelor a cunoscut o creștere extraordinară, foarte mulți turiști apelând la astfel de vacanțe. Dacă vorbim de cifre, aproape 30 de milioane de pasageri au fost transportați de marile vase de croazieră. Însă, odată cu pandemia de coronavirus de anul trecut, marile companii din domeniu au anunțat dezastrul.
Companiile de croazieră speră să recupereze doi din trei pasageri în 2021
După impactul devastator al pandemiei asupra industriei de croazieră, sectorul este optimist și se așteaptă să recupereze doi din trei pasageri care iubesc acest tip de călătorii anul acesta, potrivit unui raport al Asociației Internaționale a Liniilor de Croazieră (CLIA). Raportul reflectă, de asemenea, că 58% dintre turiștii internaționali care nu au luat niciodată o croazieră sunt dispuși să facă acest lucru în următorii câțiva ani.
Industria croazierelor a cunoscut o creștere extraordinară în 2019, când a creat 1,16 milioane de locuri de muncă, ceea ce este echivalent cu 50,53 miliarde de dolari în salarii și 154,5 miliarde de dolari din producția totală la nivel mondial.
Industria croazierelor a mișcat 29,7 de milioane de pasageri în întreaga lume în 2019. Din cauza pandemiei, între mijlocul lunii martie și septembrie 2020, suspendarea operațiunilor a dus la pierderi de peste 77 de miliarde de dolari în activitate economică, 518.000 de locuri de muncă și 23 de miliarde de salarii la nivel global, potrivit CLIA.
Cheltuielile medii al unui pasager înainte de îmbarcare într-o destinație reprezintă aproximativ 385 USD și o medie de 100 USD la fiecare destinație vizitată în timpul croazierei.
Turiștii vor avea la dispoziție 20 de noi nave oceanice în acest an
Pentru că se așteaptă la repornirea acestui sector, marii jucători din domeniul acestor călătorii au luat o serie de măsuri. Astfel, CLIA anticipează inaugurarea a 20 de noi nave oceanice în acest an pentru a ajunge la 270 într-o flotă care se așteaptă să fie operațională până la sfârșitul anului 2021. Noua flotă va avea protocoale de sănătate și siguranță îmbunătățite pentru reluarea operațiunilor, cu scopul de a proteja pasageri, echipaj și destinații.
Din iulie până la jumătatea lunii decembrie, s-au făcut deja peste 200 de călătorii cu măsuri sanitare stricte la bord. În plus, sectorul a investit, 23,5 miliarde de dolari în nave cu tehnologii și combustibili noi, în cadrul angajamentului său de a reduce rata emisiilor de carbon cu 40% până în 2030 comparativ cu nivelurile din 2008.
Un touroperator român lansează charterul de croaziere pe Nil
Destinația preferată a românilor pentru vacanța de primăvară este Egiptul. Solicitările pentru un sejur într-una dintre stațiunile de la malul Mării Roșii au crescut de la începutul anului de peste 10 ori față de aceeași perioadă din 2019, astfel încât Karpaten Turism lansează, în premieră, un charter dedicat croazierelor pe Nil. Agenția pune la dispoziția turiștilor români două nave de croazieră de cinci stele din grupul Steigenberger care vor naviga pe ruta Luxor – Aswan – Luxor.
„Cei care doreau până acum să viziteze zona încărcată de istorie a Egiptului Antic zburau pâna la Hurghada sau Cairo, iar apoi erau transportați cu autocarele până în Luxor pentru a se îmbarca pe vasul de croazieră. Dată fiind cererea uriașă, vom lansa curse charter în colaborare cu Tarom începând cu 2 aprilie și până la finalul lunii mai, astfel încât turiștii vor ajunge direct în Luxor, de unde vor urca pe una dintre cele două nave de croazieră de lux, Jaz Crown Jewel și Steigenberger Regency. Acestea vor opri în fiecare dimineață într-un alt port, oferind posibilitatea turiștilor să viziteze în excursii de o zi cele mai cunoscute atracții turistice ale Egiptului,” a spus Alexandru Mărginean, Director general al Karpaten Turism.
[ad_2]