duminică, mai 19, 2024
AcasăSocialElevi și profesori din școlile ieșene au participat la activitățile unui important...

Elevi și profesori din școlile ieșene au participat la activitățile unui important proiect

[ad_1]

La finalul lunii ianuarie s-a desfășurat o ultimă etapă din proiectul „1700 de ani de istorie și cultură evreiască în Germania (321-2021)”. Acest parteneriat a fost inițiat de Ambasada Germaniei în România și organizat de Complexul Educațional Laude-Reut prin Fundația Magna Cum Laude-Reut și Fundația Reut, împreună cu Ambasada României în Germania și Ambasada Israelului în România, având ca parteneri numeroase instituții educaționale din țară și străinătate. Au participat la acest parteneriat echipe de elevi și profesori din plan internațional, dar și din plan național și local.

La Iași, proiectul a beneficiat de susținerea Inspectoratului Școlar Județean Iași și a Universității „Al.I.Cuza”- Departamentul de Limbă Germană, participând numeroase instituții educaționale, precum Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” Iași, Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Iași, Școala Gimnazială Horlești, Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu” Iași, Colegiul Național „Mihail Sadoveanu” Pașcani, Școala Gimnazială Vânători, com. Popricani, Colegiul Național de Artă „Octav Băncilă” Iași, Colegiul Economic Administrativ Iași, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Iași, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași, Colegiul Național „Emil Racoviță” Iași, Colegiul Național „Costache Negruzzi” Iași și Școala Gimnazială „Alexandru Vlahuță” Iași. Evenimentul, desfășuart online pe 26 ianuarie, a fost diseminat, conform declarațiilor organizatorilor, sub formă de activități educative și cursuri de pregătire unui număr de aproximativ 75.000 de elevi.

Pentru Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” Iași, prezența grupului de zece elevi (Burdea Robert-Alexandru, Grecu Crina-Maria, Marian Eduard-Lucian, Crăciun Oana-Cristina, Ungureanu Teodora-Sînziana, Angiuc Elena-Amalia, Vrabie Alessandra, Curcudel Gabriela, Balcan Giulia din clasa a XI-a și Duluță Nicolae-Rareș din clasa a VII-a) și doi profesori (prof.dr.  Talpan Cristina și prof. Honciuc Bogdan) la sesiunea online care a marcat finalizarea proiectului a fost o experiență care a condus la rezultate multiple în plan educațional. Elevii au înțeles moștenirea culturală adusă de cei 1700 de ani de prezență continuă a evreilor în spațiul german, contribuind la crearea unui patrimoniu istoric, ilustrat și exemplificat pe parcursul activității. Experiența elevilor a fost îmbogățită prin participarea la dezbaterea dedicată Holocaustului și combaterii unor fenomene nocive în societate, precum antisemitismul. Pentru elevii școlii noastre, contactul cu alți tineri de vârsta lor a reprezentat șansa de a înțelege că protejarea multiculturalismului, păstrarea vie a memoriei comunităților prin acțiunile autorităților și prin implicarea cetățenilor sunt căile pentru schimbarea societății.

Accesul elevilor la valorile culturale ale lumii ebraice, aduse în fața lor prin participarea invitaților cu origini în comunitatea iudaică, le-a permis să înțeleagă suferințele, dar și realizările de excepție ale poporului evreu.

Ca profesor al elevilor de la Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir”-Iași, participanți printre elevii altor instituții educaționale din țară și străinătate la acest proiect, m-am simțit parte a unei comunități motivate să susțină cunoașterea istoriei, multiculturalitatea și valorile democrației” a declarat domnul profesor Bogdan Honciuc de la Liceul Teoretic Dimitrie Cantemir Iași.

Sesiunea online a proiectului a adus împreună, în creuzetul său formativ, oameni cu roluri sociale diverse, într-un dialog cultural care a rezonat sub o idee comună: necesitatea de a perpetua interesul pentru istoria evreilor și a Holocaustului, dar și de a combate antisemitismul și focarele de ură rasială care se manifestă încă în lumea actuală.

În cadrul proiectului a fost lansat și un concurs național de eseuri numit Adevăr și memorie. Antisemitism și Holocaust în România. Concursul se adresează elevilor din clasele IX-XII, cadrelor didactice, specialitatea istorie, socio-umane, limba română, limbi moderne, precum și studenților de la facultățile cu profil istorie, socio-umane de la Universitățile din România. Proba de concurs constă în realizarea unui eseu de maxim 300 de cuvinte, inspiriat din tematica concursului. Acesta poate cuprinde problematici precum: Învățăminte ale istoriei – predarea Holocaustului; Abordări metodologice la lecția de istorie privind HolocaustulModalități de combatere a extremismului și antisemitismului la lecția de istorie, Atitudini față de extremism și antisemitism în viața de toate zilele.

Mai multe informații pe site-ul https://www.laude-reut.ro/2022/02/01/concurs-de-eseuri-laude-reut .

 

[ad_2]

Sursa: bzi.ro
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments