duminică, decembrie 22, 2024
AcasăActualitateRadiere autoturisme 2024. Ce acte sunt necesare pentru scoaterea unei mașini din...

Radiere autoturisme 2024. Ce acte sunt necesare pentru scoaterea unei mașini din circulație

[ad_1]

În 2024, procesul de radiere auto poate părea destul de complex, însă totul se simplifică în momentul în care posesorul ştie de la bun început ce acte sunt necesare pentru a scoate mașina din circulaţie.

Radierea unei maşini poate părea un proces destul de complicat, însă procedură este mai simplă decât ne putem gândi.

În 2024, radierea auto reprezintă un proces foarte simplu, dacă posesorul mașinii are toate actele necesare pentru scoaterea din circulație.

Radierea auto 2024 presupune două etape, anume radierea fiscală și radierea din circulație.

De asemenea, dosarul necesar pentru radierea unui autoturism trebuie să conțină mai multe documente.

Astfel, pentru radiere auto 2024, posesorii autovehiculelor trebuie să îndeplinească mai multe criterii pentru a scoate din uz maşina.

Radiere auto 2024. Unde şi cum se face

Radierea unui autovehicul se face la DRPCIV. De reţinut este că, pentru scoaterea din circulaţie a unei mașini, conducătorul auto trebuie să se ocupe de radierea fiscală.

Procesul de radiere fiscală se efectuează la Direcţia Taxe şi Impozite Locale. Astfel că, posesorul autovehiculului trebuie să întocmească un dosar cu următoarele documente pentru radierea fiscală:

  • declaraţie pentru scoaterea din evidenţe a maşinii;
  • cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
  • actul de identitate al solicitantului, în copie şi în original;
  • cartea de identitate a vehiculului (CIV), în copie şi în original
  • actul care atestă înstrăinarea vehiculului său adeverinţa de la REMAT dacă a fost scos din circulaţie.

Acte necesare radiere auto 2024

Mai departe, dosarul pentru radiere auto 2024, care va fi depus la DRPCIV, trebuie să conțină următoarele documente:

  • Cererea solicitantului;
  • Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
  • Certificatul de înmatriculare – original;
  • Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
  • Cartea de identitate a vehiculului în original;
  • Certificatul de atestare fiscală;
  • Certificatul de radiere – 3 exemplare;
  • Actul de identitate al solicitantului, în original;
  • În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
  • Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

[ad_2]

Sursa: bzi.ro
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments