[ad_1]
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (UAIC) a organizat vineri, 8 decembrie 2023, în Aula Magna „Mihai Eminescu”, conferința „Rolul educației juridice și antreprenoriale în dezvoltarea mediului de afaceri la nivel local și regional”, în cadrul proiectului „Educația juridică și antreprenorială – cheia succesului în afaceri!” (IUS SMART). La eveniment au participat prof. univ. dr. Tudorel TOADER – Rectorul UAIC, Vasile ASANDEI – Director General al Agenției pentru Dezvoltare Regională (ADR) Nord Est, conf. univ. dr. Constantin-Iulian DAMIAN – Prorector, lect. univ. dr. Nicolae Horia ȚIȚ, managerul proiectului IUS SMART, membri ai echipei de implementare a proiectului, beneficiari, profesori și studenți.
În deschiderea conferinței, prof. univ. dr. Tudorel TOADER, Rectorul UAIC, a declarat: „Am bucuria de a fi alături de dumneavoastră la o conferință pe o tematică mai mult decât necesară. Dincolo de competențele pe care le avem, cu toții avem nevoie de cunoștințe antreprenoriale și juridice. Cele două domenii sunt complementare, ne ajută să continuăm să ne dezvoltăm în domeniile în care profesăm.
„Proiectul nu este din domeniul de cercetare științifică. Este un domeniu mixt, interdisciplinar. Cunoștințele juridice ajută la îndeplinirea activității pe care fiecare o realizează”, a declarat prof. univ. dr. Tudorel Toader.
,,E clar. Fără cunoaștere este foarte greu sa faci afaceri”, a spus Vasile Asandei, Director General ADR Nord Est.
Proiectul IUS SMART a fost unul mare, atât ca volum de activitate, ca sumă finanțată cât și ca număr de participanți. Felicit echipa de proiect, care și-a asumat această grea misiune, pentru că și-a îndeplinit toate obiectivele pe care și le-a propus și felicit toți beneficiarii. Proiectul se apropie de final, dar acest moment este de fapt un nou început, pentru că fiecare beneficiar va duce mai departe afacerea pe care a înființat-o prin proiect și am convingerea că la nivel de universitate vom mai avea proiecte similare prin care facem o punte între știința pură și practica fără de știință. Vă doresc mult succes tuturor și vă urez sărbători fericite, sănătate și la mulți ani!”.
Evenimentul a continuat cu mesajul domnului Vasile ASANDEI, Director General al ADR Nord Est, care a participat online: „Vă felicit pentru că, prin proiectul IUS SMART, demonstrați că aveți preocupări foarte importante și foarte actuale. Este important să stimulăm tinerii să aibă curaj să își pună în practică ideile, iar acest proiect exact asta face. Există nevoia ca tinerii să își dezvolte nu doar cunoștințele ci și abilitățile practice, iar proiectul dumneavoastră acoperă această nevoie și vă felicit.”
Conf. univ. dr. Constantin-Iulian DAMIAN, Prorector, a transmis un mesaj beneficiarilor proiectului: „Dumneavoastră sunteți acum adevărați antreprenori dar și creatori. Dincolo de produsele și serviciile pe care le oferiți, creați un bine, prin plus valoarea pe care o aduceți în societate.”
În continuare, lect. univ. dr. Nicolae Horia ȚIȚ a prezentat, pe scurt, activitățile derulate în proiectul IUS SMART, rezultatele obținute și membrii echipei de implementare. A urmat prezentarea unui memoriu generat în cadrul proiectului, adresat instituțiile locale și regionale relevante pentru sprijinirea antreprenoriatului, susținută de domnul Iulian BĂSU, expert monitorizare grup țintă IUS SMART. În continuare, managerul proiectului a prezentat cei 21 de beneficiari care au înființat afaceri cu sprijinul IUS SMART. Dintre aceștia, Andreea Amănălăchioaie și Ștefania Surdu au luat cuvântul și au transmis câte un mesaj despre experiența trăită în proiect și provocările pe care le implică un parcurs antreprenorial.
Evenimentul s-a încheiat cu o sesiune de networking în Sala Pașilor Pierduți.
Prin proiectul „Educația juridică și antreprenorială – cheia succesului în afaceri! (IUS SMART)”, 350 de studenți beneficiari, selectați din regiunea de Nord-Est, au participat la un program autorizat de formare antreprenorială, financiară și juridică și la un concurs de planuri de afaceri, în urma căruia cele mai bune 21 de planuri de afaceri au primit o finanțare cuprinsă între 40.000 și 100.000 de euro, în funcție de numărul de locuri de muncă create.
[ad_2]