[ad_1]
Specialiștii din domeniul asigurărilor vin cu o veste proastă pentru șoferi. Polița Răspundere Civilă Auto s-ar putea scumpi cu până la 25 de procente în lunile următoare. Decizia vine în contextul plafonului de 25% pentru cheltuielile administrative în care asiguratorii erau nevoiți să se încadreze până în acest moment va fi eliminat.
Sergiu Berceanu, broker de asigurări, susține că perioada pentru care se încheie polița influențează extrem de mult tariful. Polița RCA cel mai frecvent achiziționată este cea pe o lună.
”În momentul de față, polița RCA are două componente: partea tehnică și costul administrativ. Uniunea Europeană nu ne mai dă voie să avem această limitare (de 25% pentru costul administrativ, n. red.) și atunci e normal că asiguratorii vor putea pune orice adaos doresc ei. Nu neapărat va crește cu mult. Mulți sunt sub acest prag de 25% în momentul de față.
Noi trebuie să fim atenți la cum încheiem polițele în această perioadă. Pe o lună, pe 6 luni, pe 12 luni, pentru că asta influențează extrem de mult tariful. Noi plătim destul de mult pentru un RCA pentru că îl facem în fiecare lună. Un sfert din români își fac polițele RCA în fiecare lună. Sau pe o lună, nu neapărat în fiecare lună.”, spune Sergiu Berceanu, broker de asigurări.
Așadar, dacă asigurarea auto RCA este încheiată în fiecare lună, asiguratul plătește cu o treime mai mult decât dacă ar fi încheiată pentru 12 luni.
Conducătorii auto pot prezenta poliţa RCA și pe telefon, în format electronic
Noutatea pentru șoferi în ceea ce privește poliția RCA este că de acum se poate face dovada încheierii Răspunderii Civile Auto şi în format electronic, pe telefonul mobil. Până de curând, șoferii erau obligați să le prezinte polițiștilor dovada fizică a încheierii poliței RCA, respectiv asigurarea în format fizic.
Cei care prezentau polița RCA în format electronic, pe telefon, riscau să fie amendați de agentul constatator dacă nu aveau la ei și asigurarea tipărită.
Autoritatea de Supraveghere Financiară a aprobat modificarea și completarea Normei nr. 20/2017 în ceea ce privește articolul care reglementează dovada încheierii asigurării RCA în cazul controalelor efectuate de către autoritățile abilitate.
Atenţie şoferi! Noi puncte fixe de control pentru rovinieta
Poliţa RCA poate fi prezentată și pe telefon începând de astăzi, însă şoferii trebuie să fie foarte atenţi la un alt document ce îi poate pune în încurcătură. Noi puncte fixe de control pentru rovinietă au fost instalate în România. Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, 13 astfel de noi puncte au fost amplasate pentru a verifica valabilitatea rovinietei.
Cele 13 puncte fixe de control au fost instalate în zona punctelor de trecere a frontierei: Vărsând, Salonta, Borş, Urziceni, Peţea, Halmeu, Galaţi, Oancea, Albiţa, Sculeni, Stanca, Rădăuţi Prut şi Siret.
Aşadar, în întreaga ţara vor fi 106 de puncte fixe de control valabilitate rovinieta pe întreaga reţea de drumuri naţionale şi autostrăzi. Punctele de control fac parte din SIEGMCR, sistemul informatic deţinut de CNAIR.
Amenzile pentru şoferii care circulă fără rovinieta şi sunt descoperiţi de autorităţi circulând cu maşina pe orice fel de drum sunt cuprinse între 250 la 4.500 de lei, în funcţie de tonajul autovehiculului pe care îl conduc.
În cazul în care amenda este plătit în termen de 15 zile de la dată în care a fost comunicata contravenientului, aceasta scade la jumătate.
De unde poate fi procurată rovinieta
Rovinieta poate fi procurată pe o perioadă de 7 zile, 30 de zile, 3 luni sau un an calendaristic. Rovinieta pentru o săptămână este cea mai ieftină şi costă doar 14 lei. Rovinieta pe un an costa 130 de lei, în timp ce pe trei luni costa 60 de lei.
Cei ce vor fi prinşi fără rovinieta la unul din cele 106 puncte fixe de control al rovinietei riscă amenzi de la 250 la 4.500 de lei. Acestea pot fi plătite trezoreriile din judeţul în care este înmatriculat autovehiculul (sectorul, pentru Bucureşti) sau prin internet banking, pe site-ul „ghişeul.ro”.
Contul în care trebuie să plătiţi amenda îl găsiţi pe site-ul ANAF. După ce aţi achitat amendă, trebuie să trimiteţi dovada către Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) pe e-mail sau fax.
[ad_2]