6 alimente pentru cresterea nivelului de testosteron

113


Testosteronul este un hormon sexual masculin cheie. Dar este important nu numai pentru bărbați. Acest hormon este implicat într-o varietate de procese din corpul uman. Afectează dorința sexuală, câștigul și menținerea masei musculare, densitatea osoasă, puterea și rata creșterii părului, metabolismul grăsimilor, precum și memoria și capacitatea de a menține echilibrul mental sub stres.

Dacă testosteronul nu este suficient, activitatea organismului este întreruptă. Excesul de greutate, oboseala constantă, iritabilitatea, scăderea libidoului – toate acestea pot indica dezechilibru hormonal.

Nivelurile de testosteron scad odata cu vârsta – cu aproximativ 1-2% pe an. În plus, excesul de greutate, un stil de viață sedentar, lipsa somnului, stresul pot reduce nivelul hormonului.

Cu toate acestea, vă puteți face corpul să se agite și să producă mai mult testosteron. Este suficient pentru asta doar mai multe alimente recomandate in dieta dumnevoastra.

Ce alimente cresc testosteronul

Precursorii direcți ai testosteronului sunt zincul și vitamina D. Corpul lor se va transforma în hormonul necesar. Cu toate acestea, și alți nutrienți joacă un rol în menținerea echilibrului hormonal.

Stridii

O porție de 100 de grame de stridii, gătită sub orice formă, conține mai mult zinc decât orice alt aliment.

Ghimbir

Ghimbirul este un puternic antioxidant… Conține o mulțime de substanță activă gingerol, care poate combate stresul oxidativ. Acesta este numele procesului în care se acumulează în organism prea mulți radicali liberi – molecule care afectează celulele sănătoase. Oamenii de știință citează stresul oxidativ ca fiind una dintre cauzele îmbătrânirii .

Legume cu frunze

Legume cu frunze , cum ar fi varza și spanac conțin magneziu – un alt element important pentru menținerea echilibrului hormonal. În timpul studiului oamenii de știință au descoperit că administrarea de suplimente cu acest mineral timp de patru săptămâni crește nivelul de testosteron. Voluntarii din experiment erau oameni care duceau un stil de viață sedentar și sportivi – aceștia din urmă aveau mai mult testosteron.

Rodie

În lumea antică, rodia era unul dintre simbolurile fertilității și puterii sexuale. Nu degeaba. Acest fruct este bogat în polifenoli – antioxidanți puternici care ajută, de asemenea, organismul să regleze nivelul de testosteron.

Într-un studiu, care acoperea 60 de bărbați și femei sănătoși, oamenii de știință au descoperit că consumul de suc de rodie o dată pe zi timp de două săptămâni a crescut nivelul de testosteron cu 24%. În același timp, voluntarii ambelor sexe și-au îmbunătățit starea de spirit, au scăzut anxietatea și au revenit la tensiunea arterială normală .

 Ulei de măsline extravirgin

Acest aliment este, de asemenea, bogat în antioxidanți. Rezultate unui studiu demonstrează că consumul de ulei de măsline, la fel ca cel mai rar ulei de argan, crește nivelul de testosteron la bărbații sănătoși.

Gălbenuș de ou

Gălbenușurile crude conțin un număr imens de substanțe nutritive diferite, inclusiv zinc și vitamina D, necesare pentru producerea de testosteron. Adevărat, nu trebuie să vă sprijiniți pe ouăle de pui: la unii oameni, acestea cresc ușor de sânge colesterol niveluri. În general, medicii recomandă să nu consumați mai mult de trei ouă pe zi. Se ia în considerare această doză pentru sănătate.

 

 


Sursa: bzi.ro