[ad_1]
Astăzi, 9 mai, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, că Ordonanța de Urgență care ajustează prețurile în cadrul proiectelor europene este importantă în scopul derulării contractelor de infrastructură, în contextul în care prețul la materialele de construcție a escaladat. Potrivit ministrului Grindeanu, criza din Ucraina și pandemia au condus la creșterea prețurilor pentru mixturile asfaltice, bitum, oțel sau fier-beton, materiale care au înregistrat creșteri chiar și de peste 40%.
”Am aprobat astăzi, în şedinţa de Guvern, Ordonanţa de Urgenţă care permite ajustarea preţurilor şi a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile! Documentul iniţiat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene este foarte important inclusiv pentru derularea contractelor de infrastructură ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în contextul escaladării preţurilor la materialele de construcţie”, a scris, astăzi, pe Facebook, ministrul Sorin Grindeanu.
Creșteri enorme din cauza conflictului militar dintre Rusia și Ucraina
Potrivit ministrului Transporturilor, din cauza conflictului militar din regiunea Mării Negre, preţurile la mixturile asfaltice, bitum, oţel sau fier-beton au înregistrat creşteri şi de peste peste 40%.
”Această situaţie s-a suprapus pe criza anterioară, provocată de pandemia COVID 19, care a dus la o creştere a indicelui de cost total în construcţii cu aproximativ 18% (din care 60% a fost generată de creşterea costului la materiale în construcţii şi 40% de creşterea costului cu manoperă)”, a mai transmis ministrul.
Potrivit acestuia, Ordonanţa de Urgenţă se referă inclusiv la ajustarea preţurilor din contractele de achiziţie publică, contractele sectoriale şi acordurile cadru finanţate integral sau parţial din fonduri externe nerambursabile, aflate în derulare.
”Luăm astfel măsuri concrete pentru corectarea unor situaţii care pot afecta construcţia obiectivelor de infrastructură de interes naţional sau regional”, a mai transmis ministrul.
Guvernul a aprobat, luni, o OUG care prevede ajustarea preţurilor pentru şantierele care sunt deschise în România cu fonduri europene.
Grindeanu a anunțat că cel mai lung tunel din România este „cu un pas mai aproape de construcție”
Tot astăzi, ministrul Transporturilor a anunțat că CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș (Autostrada Transilvania).
„Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA). Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km. Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor”, a transmis ministrul, pe pagina sa de Facebook.
[ad_2]