[ad_1]
Cei care merg la munte în această perioadă trebuie să știe că pe Transfăgărășan este zăpadă de 6 metri. Astfel, autoritățile locale au intervenit pentru deszăpezirea drumului. Porțiunea dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac de pe Transfăgărășan va fi curățată, oficialii anunțând că aceasta operațiune poate dura câteva săptămâni.
Transfăgărășanul, pe sectorul DN 7C dintre Piscu Negru şi Cabana Bâlea Cascadă, este închis circulației rutiere din luna octombrie a anului trecut, pentru toate categoriile de autovehicule rutiere.
Zăpadă de 6 metri pe Transfăgărășan
Aveți în gând o vacantă cu mașina pe unul dintre cele mai frumoase drumuri din tara? Ei bine, oficialii ne sfătuiesc să ocolim această zonă din cauza că este înzăpezită iar porțiunea de drum este închisă încă din luna octombrie a anului trecut. Astfel, pentru a încerca să pregătească terenul pentru luna viitoare, când romanii își vor lua concedii în număr mare, muncitorii de la drumuri trec la acțiune. Porțiunea dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac de pe Transfăgărășan va fi deszăpezită de către drumarii de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov. Specialiștii au anunțat joi că estimează ca operațiunea să dureze câteva săptămâni, asta pentru că stratul de zăpadă de pe Transfăgărășan măsoară șase metri pe alocuri.
„A început operațiunea de deszăpezire a părții nordice a DN7C – Transfăgărășan, între Bâlea Cascadă și Bâlea Lac. Deocamdată suntem la începutul operațiunii care vă dura câteva săptămâni bune având în vedere stratul gros de zăpadă bătătorită, care pe alocuri depășește 6 metri grosime”, au anunțat reprezentanții Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, care au făcut publică și o filmare de la începutul operațiunii de înlăturare a stratului de zăpadă.
Restricții de circulație pe Transfăgărășan timp de 8 luni pe an
Transfăgărășanul a fost construit între anii 1970 – 1974, la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. Deși la momentul respectiv România avea deja mai multe treceri ale Carpaților Meridionali moștenite dinainte de perioada comunistă (Șoseaua Alpină Novaci-Săliște ori vechea Șosea Câmpina-Predeal) sau făcute în primii ani ai regimului (drumul Bumbești Jiu-Petroșani), invazia Cehoslovaciei din 1968 de către trupele sovietice și ușurința cu care puteau fi blocate sau atacate trecerile existente între Transilvania și Muntenia (care, cu o singură excepție, urmau cursul unor râuri) determină inițierea de urgență a proiectului „Transfăgărășanului” – un drum strategic care să lege garnizoanele Piteștiului și Sibiului. În notele de fundamentare a proiectului se menționează, totodată, că motive „deschiderea bazinelor forestiere din masivul Făgăraș, folosirea mai rațională a pășunilor alpine și realizarea unui centru turistic montan în zona Lacului Bâlea”.
Transfăgărășanul se află pe Drumul Naţional 7C (152 km), ce leagă Transilvania de Muntenia, traversând cel mai înalt lanţ muntos din România, Munţii Făgăraş, pe o distanţă de aproximativ 92 kilometri, prin judeţele Argeş şi Sibiu. Şoşeaua ajunge la altitudinea maximă de 2042 metri la Bâlea Lac.
Drumul este închis pe o porţiune de 27 kilometri timp de 8 luni din an, iarna şi primăvara, din cauza pericolului de avalanşe, căderi de stânci, alunecări de teren.
Transfăgărășanul a fost închis parțial pe 20 octombrie 2020, între kilometrul 104 (Piscu Negru) și kilometrul 130,8 (Bâlea Cascadă) și ar urma să fie redeschis în totalitate pe 1 iulie 2021, sau chiar mai devreme, în funcție de condițiile meteo.
Dacă doriți totuși să faceți un traseu turistic de la noi din țară trebuie să știți că aveți la dispoziție alte două variante, mai puțin cunoscute dar la fel de spectaculoase. Este vorba despte Transursoaia, cel mai pitoresc drum din Țara Moților și Transalpina de Apuseni, cel mai nou traseu turistic la care autoritățile încă luceaza pentru finalizare.
[ad_2]