Ziua mondială de prevenire a sinuciderilor: Iată cum să ajutăm

99
Ziua mondială de prevenire a sinuciderilor: Iată cum să ajutăm


La fiecare 40 de secunde cineva din lume își ia propria viață.

Este vorba de cel puțin 800.000 de oameni pe an, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, iar numărul crește în unele părți ale lumii. Numai în Statele Unite, ratele de sinucidere au crescut cu 35% între 1999 și 2018.
Centrele SUA pentru Controlul și Prevenirea Bolilor consideră sinuciderea o „problemă de sănătate publică în creștere”.
    Și aceasta este doar o parte din imaginea tristă la care să reflectăm astăzi, de Ziua Mondială pentru Prevenirea Suicidului. Potrivit CDC, pentru fiecare persoană care a murit de sinucidere, mult mai mulți oameni gândesc sau încearcă să se sinucidă. În 2018, peste 10 milioane de adulți americani s-au gândit serios la sinucidere, peste 3 milioane au făcut un plan și 1,4 milioane au încercat să se sinucidă.
    1 din 4 tineri raportează gânduri suicidare. Iată cum să vă ajutăm

    1 din 4 tineri raportează gânduri suicidare. Iată cum puteți ajuta
    Toate vârstele, rasele și nivelurile de venit sunt expuse riscului, 79% din toate sinuciderile apar în țările cu venituri mici și medii, potrivit OMS. Și tinerii pot fi cei mai afectați: sinuciderea este a treia cauză principală de deces între 15 și 19 ani la nivel global, spune agenția.
    Mai mult, experții se tem că gândurile suicidare se pot intensifica din cauza dificultăților economice și a stresului cauzat de o altă criză letală cu care se confruntă lumea: Covid-19, boala cauzată de noul coronavirus.
    În luna mai, un grup național de sănătate publică din Statele Unite a prezis că aproximativ 75.000 de americani ar putea muri din cauza drogurilor, abuzului de alcool și suicidului din cauza pandemiei coronavirusului.
    „Cu excepția cazului în care obținem resurse federale, de stat și locale cuprinzătoare pentru a îmbunătăți accesul la un tratament de sănătate mintală de înaltă calitate și la sprijinul comunității, mi-e teamă că este posibil să vedem că lucrurile se înrăutățesc atunci când vine vorba de abuzul de substanțe. și sinucidere ", a declarat atunci CNN directorul de strategie pentru Well Being Trust, dr. Benjamin Miller.
    Datele colectate de CDC în iunie au constatat că 11% dintre americanii chestionați au considerat sinuciderea în ultimele 30 de zile. Persoanele care se îngrijesc neplătite pentru adulți au fost mai susceptibile de a fi considerat în mod serios sinuciderea (30,7%), urmate de adulții tineri cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani (25,5%), lucrători esențiali (21, 7%), hispanici (18,6%) și negri (15,1%).
    Dar există modalități prin care fiecare dintre noi poate ajuta la prevenirea sinuciderii. Iată cum să vă ajutați.

    Recunoașteți riscurile

    Există mulți factori de risc care pot duce la creșterea gândurilor despre a-ți lua propria viață. Este important să-i recunoști în tine sau într-o persoană dragă, spun experții, deoarece mulți oameni nu vorbesc în prealabil despre gândurile lor sinucigașe.
    Depresia la adulții britanici s-ar fi putut dubla în timpul pandemiei coronavirusului

    Depresia la adulții britanici s-ar fi putut dubla în timpul pandemiei coronavirusului
    Are persoana tulburări de dispoziție, anxietate, consum de alcool sau alte substanțe, o boală fizică severă sau antecedente de traume, abuzuri sau sinucideri în familie?
    Pierderea unei relații poate declanșa și comportamente suicidare, în special pentru oricine are un sentiment de izolare sau lipsă de sprijin social.
    O persoană care are convingerea religioasă sau culturală că sinuciderea este o soluție nobilă a unei dileme personale prezintă un risc mai mare, potrivit Suicide Prevention Lifeline, la fel cum poate simți că cererea de ajutor poartă un stigmat.
    Orice tentativă de sinucidere anterioară este cel mai important factor de risc, potrivit OMS, dar oamenii pot reacționa și la grupurile locale de sinucidere sau la decesele unor celebrități celebre raportate în mass-media: decesele suicidare au crescut cu 10% după sfârșitul comediantului Robin Williams, viața sa în 2014.
    A existat o lovitură economică recentă? Acesta este un alt factor de risc și o realitate cu care se confruntă milioane de șomeri în acest moment din cauza pierderii locurilor de muncă legate de Covid-19, izolării sociale sau carantinei.
    Și cercetările arată că accesul ușor la armele de foc este, de asemenea, un factor cheie de risc.

    Semne de avertizare

    Din nou, nu toată lumea le va oferi prietenilor și celor dragi sugestii verbale despre gândurile lor suicidare. Acesta este motivul pentru care este important să recunoaștem semnele de avertizare în acțiuni, precum și în cuvinte.
    Depresia postpartum: o familie speră că pierderea acesteia îi va ajuta pe ceilalți

    Depresia postpartum: o familie speră că pierderea acesteia îi va ajuta pe ceilalți
    Fii precaut dacă persoana iubită:
    • Începeți să căutați online modalități de a vă sinucide, cum ar fi cumpărarea unei arme sau obținerea de rețete medicale
    • Creșteți consumul de alcool sau droguri
    • Dorm prea mult sau prea puțin
    • Începe să se comporte nesăbuit, cum ar fi condus în stare de ebrietate sau fără centură de siguranță
    • Pare agitat, exprimă furia sau vorbește despre căutarea răzbunării
    • Are schimbări de dispoziție extreme, de la euforie până la adâncurile depresiei
    • Pare să se simtă fără speranță sau vorbește despre faptul că se simte prins sau nu are motive să trăiască
    • Se pare că se află într-o stare psihologică insuportabilă durere sau vorbesc despre a fi o povară pentru prieteni sau familie
    • Se retrage sau se izolează de ceilalți
    Multe dintre aceste semne pot fi dificil de recunoscut în timpul pandemiei, deoarece familiile și prietenii sunt mai izolați și mai singuri. Asigurați-vă că sunați și căutați pe cei dragi și că ascultați cu atenție îngrijorările lor și cum se exprimă.

    Dacă aveți gânduri sinucigașe

    Dacă locuiți în Statele Unite și aveți gânduri sinucigașe, sunați la National Suicide Prevention Lifeline la 800-273-8255 pentru asistență gratuită și confidențială. Este deschis 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână. Pentru asistență în caz de criză în spaniolă, sunați la 888-628-9454.
    TrevorLifeline, un serviciu de consiliere pentru prevenirea sinuciderilor pentru comunitatea LGBTQ, poate fi contactat la 866-488-7386.
    Primiți buletinul săptămânal al CNN Health

    Înscrieți-vă aici pentru a obține Rezultatele sunt de acord cu dr. Sanjay Gupta în fiecare marți de echipa CNN Health.

      Linia de text pentru criză oferă consilier expert în situații de criză, în timp real, printr-un text simplu pentru ajutor. Primele câteva răspunsuri vor fi automatizate până când vor avea un consultant online, ceea ce durează de obicei mai puțin de cinci minute. Dacă vă aflați în SUA sau Canada, scrieți 741741. Dacă vă aflați în Marea Britanie, trimiteți text 85258 și cei din Irlanda pot trimite 50808. Serviciul Național de Sănătate listează, de asemenea, o serie de resurse pe site-ul său web.
      Befrienders Worldwide a creat o aplicație de ajutor care conectează utilizatorii la cel mai apropiat centru de suport emoțional pentru partea din lume în care trăiesc – va funcționa pe un computer desktop sau pe un telefon mobil.

      Sursa imagine: CNN